Зимова гума правильний вибір

Зимова гума вибір!

Автомобіль – це єдиний механізм і кожна частина якого виконує свою функцію. Покришки відносяться до цього оркестру технологій в першу чергу до безпеки. А вона залежить від коліс чи не більше, ніж від електронних систем безпеки, хоч би якими сучасними вони були. Шини є своєрідною основою будівлі безпечної їзди. Хороші покришки – міцна основа. Вони витримують масу машини та вантажів, забезпечують зчеплення з дорожнім покриттям при розгоні, русі та гальмуванні, знижують силу ударних та вібраційних навантажень нерівної дороги, надають стійкості.

Підбираємо шини індивідуально!

Щоб шини виконували свою роботу максимально ефективно, вони повинні бути підібрані для конкретної моделі автомобіля індивідуально, високої якості, а також відповідати сезону та умовам експлуатації. Якщо з літніми шинами все не так уже й складно, то вибір зимових покришок нерідко викликає труднощі, а тому ми підготували для Вас статтю про те, як вибрати зимову гуму для автомобіля.

Чи обов’язкове сезонне «перевзуття»?

Деякі автолюбителі вважають, що відмінність літніх та зимових шин полягає у малюнку протектора. Це правда, але лише частково. Головною ж відмінністю є хімічний склад гуми, що забезпечує кращі покришкам для тих чи інших погодних і температурних умов якості експлуатації.

Тому літня гума не підходить для зими. Вона твердне на морозі, значно збільшується гальмівний шлях, машину легко заносить.

Коли переходити на зимову гуму?

Виробники рекомендують «перевзуватися» при середньодобовій температурі +7 градусів. У цей момент літня гума втрачає свої властивості, і машина стає небезпечною в управлінні.

Якими бувають зимові шини?

Ошиповані

Колеса з шипованими шинами допомагають автомобілю на обмерзлих або засніжених, «укочених» дорогах. Вони бережуть машину від заметів і допомагають гальмувати. На сухому асфальті застосування шипованих шин небажано: підвищується витрата палива, а зчеплення з дорогою сильно погіршується. Шум від дороги проникає в салон та стає некомфортним.

Вибір зимової гуми має бути продиктований умовами експлуатації автомобіля. Шипи потрібні, якщо машина їздитиме снігом, і рідко виїжджатиме на асфальт.

Нешиповані

Шини цього типу також називають фрикційними або ламелізованими. Високий коефіцієнт зчеплення із дорожнім покриттям досягається завдяки додатковим ламелям – канавкам, нарізаним на протекторних блоках. У такого колеса більше граней зчеплення і сильніше «держак» дороги.

Найбільш ефективні на сухому асфальті. Непогано справляються з дорогами, вкритими сніговою кашею та мокрим брудом. Придатні для їзди в ожеледицю (зрозуміло, на невеликих швидкостях).

Всесезонні

Важливо розуміти, що універсальних шин (для всіх кліматичних умов) не існує, і всесезонні не виняток: вони призначені для експлуатації в температурному діапазоні, близькому до нуля, а їх застосування допустиме лише в умовах м’якої «європейської зими».

Безпечна експлуатація всесезонних шин можлива лише на якісному дорожньому покритті та в перехідний осінньо-зимовий період до –7..–10 градусів.

Чи важливий рисунок протектора?

Малюнок протектора — те, що безпосередньо впливає курсову стійкість і зчеплення з дорогою. Сьогодні найбільш поширені три типи покришок:

  • з асиметричним ненаправленим малюнком;
  • із симетричним ненаправленим малюнком;
  • симетричним спрямованим малюнком.
  1. Не мають якихось особливих характеристик, слабо відводять бруд і сльоту з плями контакту колеса з покриттям, а основною перевагою є бюджетність.
  2. Гарантують хорошу курсову стійкість та знижують схильність до аквапланування.
  3. Забезпечують маневреність та ефективно відводять з плями контакту сльоту та снігове місиво.

Правильно обрати допоможе наша таблиця:

Умови Особливості шин
Асфальт (сухий/мокрий/покритий сльотою) Спрямований або асиметричний протектор, нешипований, із жорсткою серединою та порівняно невеликою глибиною (6–7 мм). Грунтозачепи можуть мати різну геометрію.
Сніг, сніжна місива Фрикційний симетричний спрямований або симетричний ненаправлений протектор, з дрібними блоками ромбовидної форми або схожої, розділені широкими поздовжніми та поперечними канавками. Висота малюнка протектора – 8-10 мм.
Крига, лід (до -20 градусів) Ошипований, спрямований має невеликий кут розкриття. Також підходить ошипований, симетричний, ненаправлений, без великої кількості канавок.
Крига, лід (нижче –20 градусів) Фрикційний зі схожими параметрами.

Що таке індекс максимальної швидкості?

Важливий параметр шин, що визначає максимально допустиму швидкість їзди на них.

Позначення Максимальна швидкість, км/ч
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240

Намагаючись визначитися, яку зимову гуму обрати у зимовий сезон 2018–2019 року, рекомендується не гнатися за високим індексом, оскільки:

  • Вам не доведеться їздити на подібних швидкостях (особливо взимку);
  • Шини з високим швидкісним індексом, як правило, не здатні забезпечити належну прохідність.

Чи потрібна зимова гума позашляховику?

Позашляховики та кросовери взимку почуваються впевненіше на засніжених вулицях та пухкому снігу. Але сила інерції важкого автомобіля може зіграти не на його користь. Збільшується гальмівний шлях, немає впевненості у поворотах.

Якого розміру шини найкраще?

Універсальних «найкращих шин» не буває. Тут слід прислухатися до виробника Вашого автомобіля: зазвичай виробник рекомендує кілька типорозмірів коліс. Альтернативні варіанти часто можуть спричинити погану керованість.

Розшифровка типорозміру на прикладі 175/70 R15:

  • 175 – ширина профілю шини в міліметрах;
  • 65 — висота профілю шини у % від ширини
  • R15 — розмір колісного диска.

Де придбати зимові шини?

Багато автовласників з України та регіонів вважають за краще звертатися саме до нас

  • Широкий асортимент зимових шин від провідних виробників;
  • Професійна допомога у підборі оптимального варіанту для Вашого автомобіля, виходячи з моделі та умов експлуатації;
  • Доступні ціни.